![]() |
|
|||||||
| Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt. Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Member
|
Mijn Pc is fluisterstil. Ik kan er makkelijk naast in slaap vallen. Tenminste, als mijn hdd's niet gebruikt worden...
De vibraties vallen wel mee geloof ik, maar bij schrijven en lezen maken mijn DiamondMax Plusjes een hels kabaal!Sowieso wil ik de binnenkant van de kast (wavemaster) gaan bekleden met paxmate... Dit is misschien ook geen slecht idee, maar een beetje prijzig, en niet in nederland verkijgbaar.. Hoe hebben jullie je hdd's het zwijgen opgelegd?
|
|
|
#2 |
|
Senior
|
ik ben van plan mijn hd te mounten in een 5.25 door middel van elastiekjes
maar als ik hem echt stil zou willen zou ik hem in een behuizing drukken VOL met geluidsdempende schuim en dan waar de kabels en de slangen (je wil em natuurlijk wel watergekoeld hebben) eruit steken goed afsluiten en niet direct maar met een bocht uit de behuizing
|
|
|
#3 |
|
Member
|
Beetje veel werk (casemodder van niks weet je nog), maar ik heb een alternatief gevonden: Silentmaxx Hdd-silencer 2.0. Het is niet echt goedkoop, maar volgens mij heb je dan ook wat..
|
|
|
#4 | |
|
Crew Member
|
Quote:
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
Ik heb een heel vergelijkbare kast, en voordat ik op het idee was gekomen om waterkoeling te gebruiken heb ik ook Alaska paxmat in mn pckast geplakt. Ik vond het nogal tegenvallen. In mn oude pc had ik wat restantjes ondertapijt tegen de zijkant geplakt, dat werkte al veel beter. Dat paxmat is veel te licht. Het dempt alleen de hele hoge tonen, zoals sneldraaiende fans. Ook het draaien van de harddisks hoor je wel ietsje minder maar het bewegen van de koppen hoor je net zo hard.
Oh ja, een tip. Als je dat spul ergens op plakt.... Kijk van te voren goed waar het kan, of waar het in de weg zit, want als het zit, zit het ook ECHT goed vast! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
heb je ducktape???
zo ja, wikkel het 3/4 keer om je hdd en klaar zo heb ik mijn hdd ook het zwijgen toegelegd... alleen word hij wel wat warmer
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
Quote:
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
Zijn er eigenlijk ook zulke HDsilencers voor 3,5" sloten? Ik heb geen ruimte meer in mij 5,25" sloten namelijk.
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior
|
Quote:
maar meschien in combinatie van eheim schockabsorbers aan je bodem schroeven?
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
Quote:
Of ze moeten er een maken die bedoeld is voor 2.5" (laptop) hdd's...
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
|
|
|
#12 | |
|
Crew Member
|
Quote:
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
Beetje laat, maar toch!
IBL® Box HDD 20, die kocht ik bij : ikbenstil.nl http://www.ikbenstil.nl/product_info...roducts_id=510 Let alleen op koeling, wordt warm (extra paps)
|
|
|
#14 | |
|
Senior
|
Quote:
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
Quote:
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
mee eens
maar ik heb mijn HDD nogsteeds met dubbelzijdig geel plakband stil gemaakt... op dit moment 39*C
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Crew Member
|
Quote:
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
Een hdd die afgeplakt is met dubbelzijdig tape en die 39 graden is?
Lijkt mij onmogelijk om hem op die temp te houden ook omdat die tape volgens mij aardig wat warmte vast houd. Niet te vergeten de stof die er op blijft plakken die ook weer warmte vast houd.
|
|
|
#19 |
|
Member
|
Als ik me niet vergis had Flanker een oude PC, met ongetwijfelt een oude hdd erin. Die worden veel minder warm.
|
|
|
#20 |
|
Member
|
Ikzelf ben in bezit van de in dit topic al genoemde silentstar dual. het inwendige van de kast is geheel bekleed met geluidsdempend materiaal. er zitten twee geheel koperen blokken met 1 kanaal per blok in wat het geheel best zwaar maakt. Maar qua koeling en geluid vind ik hem top. Helaas is het mij niet gelukt S.M.A.R.T. uit te lezen omdat het een raid configuratie is. En het systeem ziet het nu als 1 drive Waarschijnlijk bestel ik er een 2e bij voor mijn server.
Verdere voordelen van deze hdd silencer waren voor mij het feit dat deze geheel van koper was en niet van aluminium. en de inwendige diameter van de kanalen zijn 10 mm Ik vind het een aanrader ! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
ik heb van de week ook een maxtor gekocht een 300gb.
Helemaal blij ik plaatste hem. Nou geen herrie dus ik stuff ernaar toe laden en toen begon hij ineens herrie te maken !!! Net een Floppy, dus ik rond gezocht en blijkt dat de Maxtor Diamond gewoon herrie maakt. Dus ik naar de winkel gebeld dat dit nergens op sloeg enz enz. Nu mag ik hem dadelijk omruilen. Hopelijk mag ik 2x Western Digital 200gb in RAID kiezen met bijbetaling. Maar goed NOOIT meer maxtor voor mij ze maken schijnbaar gewoon herrie. Verder presteren ze wel gewoon normaal goed. Edit: Yeah de winkel heeft hem omgeruild naar 2x 200 GB WD Zometeen even proberen om ze in RAID te krijgen. Edit : Gelukt 2x 200gb in RAID 0 = TT 375 gb voor mijn Data
Asus P5AD2 Premium Asus Extreme AX600XT/HTVD Thermaltake PurePower 560W Thermaltake Lanfire Logitech Z-5500 Intel Pentium IV 530J S775(3,0/800/1024) 2x 512 MB DDR2-RAM PC4200/DDR533 (dual channel) 1x Western Digital Raptor 74GB S-ATA (10000rpm) (Systeem) 2x Western Digital 200GB S-ATA RAID 0 (Data) Last edited by Mr. Hasj; 19 March 2005 at 13:48. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|