Het Waterkoeling Forum  

Go Back   Het Waterkoeling Forum > /Anders.. > Casemodding

Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt.
Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16 March 2005, 17:51   #1
Timstone
Rubberduckie

Default Thermaltake Armor

Gegroet eenieder,

Mijn eerste post alhier, jippie!
Ik wil erg graag waterkoelen. Nu heb ik al een set (Asetek) in gedachte en een aantal andere benodigdheden. Alleen zit ik met een probleem wat betreft de kast.
Ik heb een Thermaltake Armor op het oog. Ik vind dit een erg mooie kast en zou daar dus de toekomstige waterkoeling in willen bouwen.
Bij de waterkoeling set wil ik een Black Ice Xtreme II (dual) gebruiken, alleen is deze erg moeilijk in te bouwen in de genoemde kast.
De radiator kan erg moeilijk bovenop de kast vanwege de gigantische USB hub die daar huist. Ook heb ik helaas erg weinig middelen om een mooie behuizing voor de radiator inelkaar te knutselen.
Natuurlijk heb ik ook al redelijk lang gezocht naar een andere mooie kast en de enige kast die dicht bij de afmetingen/bruikbaarheid (voor mij) komt, is de Coolermaster Stacker, maar die is best saai om te zien.

Is er iemand in de zaal die een goed idee heeft hoe ik dat aan zou kunnen pakken (of een andere mooie kast of een idee voor het plaatsten van de radiator)?

Edit: Typo's.

Last edited by Timstone; 16 March 2005 at 18:00.
Timstone is offline   Reply With Quote
Old 16 March 2005, 20:12   #2
Riyu
Crew Member

Riyu's Avatar

Send a message via ICQ to Riyu Send a message via MSN to Riyu
Default Re: Thermaltake Armor

Die TT Armor is een best fraaie kast. Pak de je gereedschap en sloop die usb bende eruit, aan de bovenkant van je case.. komop man! dat gebruik je toch bijna nooit.
Et voila BI'tje in de top

Problem solved
Old 17 March 2005, 08:06   #3
Timstone
Rubberduckie

Bedankt voor je reactie.

Op de site van Thermaltake staat een plaatje van de bovenkant van de kast en die USB hub op de bovenkant is verrekte breed en lang. Te lang en breed voor de afmetingen van de Black Ice radiator. Ook zit die maffe hub best ver naar achteren, ik weet niet of er wel plaats genoeg is om de fans voor de radiator kwijt te kunnen.
Stel het lukt (ik denk er heel sterk over om toch die kast te bestellen) om de radiator te installeren, hoe moet ik de radiator plaatsen? Is het eerst de radiator, dan de bovenste plaat van de kast en dan radiatoren? Of moeten de fans ook bovenop komen (Radiator, fans, bovenste plaat van de kast)?
Het is logisch dat de fans de (koude) lucht door de radiator moeten aanzuigen.
Old 17 March 2005, 20:06   #4
KAMIKAZE-FREAK
Senior

KAMIKAZE-FREAK's Avatar

Send a message via MSN to KAMIKAZE-FREAK Send a message via Skype™ to KAMIKAZE-FREAK

als je et echt niet meer weet
pak je een paar lange dunne bouten
die monteer je door je kap heen
en zorg je er voor dat je radiator boven de kast hangt/staat
zo heb je lekker koele radiator
en je weet dat het past
-=[Unknown][Freak]=-
=]Nukeduud[=
KAMIKAZE-FREAK
KAMIKAZE-FREAK is offline   Reply With Quote
Old 18 March 2005, 08:14   #5
Timstone
Rubberduckie

Haha... die lange bouten zullen niet erg charmant staan, mar het is een oplossing.
Voorlopig blijf ik gewoon het web afschuimen naar een persoon dat mij voor is gegaan en anders bestel ik de kast en gaan we onze creativiteit eens op de proef stellen. Mocht ik het project af maken, dan zal ik zeker hier wat plaatjes posten.
Bedankt voor de respons.

Mochten jullie toch een mooie oplossing weten, schroom niet om hem hier te posten.
Old 1 April 2005, 09:58   #6
eLecTro
Rubberduckie

Send a message via AIM to eLecTro

die cm stacker is helemaal nog zo lelijk nog niet hoor.

ik heb hem zelf ook (gemod) en hij's harstikke praktisch.

en lekker veel ruimte. betere airflow dan de tt armor, die heb ik namelijk ook (als server

Last edited by eLecTro; 1 April 2005 at 10:25.
eLecTro is offline   Reply With Quote
Old 26 May 2005, 12:47   #7
CritiX
Rubberduckie

CritiX's Avatar

Send a message via MSN to CritiX

Ja ik ben hier nieuw. Ik heb me speciaal voor deze thread aangemeld. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ik had een paar weken geleden het (stomme) idee in mijn hoofdgehaald om met waterkoeling te beginnen. En als ik eenmaal een idee in mijn hoofd heb dan zet ik dat door

Anyway, Het ging aardig wat meer kosten dan ik dacht, ik zit nu al op de 200 euro. Maargoed, terug naar wat er aan de hand is

Ik heb dus tijdens mijn idee meteen de kast gekocht. De welbefaamde Thermaltake Armor Black (With Window) En ik moet zeggen, het is echt een JUWEELTJE ! Prachtig. Nu ben ik dus bezig mijn waterkoeling onderdelen uit te zoeken en ik kwam al snel bij de radiatoren en mijn oog viel op de Black Ice pro. Een prachtige radiator voor mijn prachtige kast. Maar welke neem je dan, Als je de gewone neemt met 1 fan, dan issie (vind ik) te klein, dus ik moest en zou de Black Ice Pro II hebben, Maar nu zit ik dus met het probleem wat jij ook hebt, waar krijg je hem in hemelsnaam in je kast. Ik heb een paar schetsen getekend hoe ik de waterkoeling het beste in mijn kast kan krijgen, maar die heb ik nog niet gescand, wat ik morgen even zal doen. Een paar ideen zijn:

1. De radiator achterop de kast hangen. Vlak achter de 120 mm fan.
2. De radiator onder de bovenkant hangen. (wat nu al niet meer gaat, heb het gister opgemeten, en dat past nooit)
3. Voorin zijn 11 bays. En onderin zit een laatje, meteen daarboven zit een speciale bay voor 3 harde schijven, en tussen die bay en de voorkant zit een 120 mm fan, ik had gedacht dat misschien de radiator daar zou kunnen...

Ik bestel deze week mijn waterkoeling onderdelen, en als ik mijn radiator heb ga ik wel aan het klooien, ik zal het je laten weten hoe ik het heb opgelost
CritiX is offline   Reply With Quote
Old 5 June 2005, 01:00   #8
N1no
Member

N1no's Avatar

Ik wil die kast ook gaan kopen... Ik ging er vanauit dat ik mn 2*120 mm radiator gewoon rechtop tegen de voorkant kan bouwen, maar wat ik jou hoor zeggen is dat dit niet kan?

In jou geval kan je toch kiezen voor meerdere radiatoren? Of heb je al wat gekocht?

Naja et blijft lastig hoor waterkoeling
Old 9 June 2005, 10:39   #9
CritiX
Rubberduckie

CritiX's Avatar

Talking Re: Thermaltake Armor

Nou, mijn probleem was dat ik de kast al had, en daar heb ik ook geen spijt van, het is echt een prachtding. Vooral met een fancontroller erbij :P een echte lichtshow in het donker.

Ik had de radiator en pomp etc al gekocht, en ik dacht zelf meer iets van, ik heb de kast, en de radiator, en ik leg het gewoon voor me neer en dan is er VAST wel een manier om em ergens kwijt te kunnen. Nou was mijn (1) eerste idee dus om en er gewoon achter te hangen. En dat lukte ook wel aardig, maar met de slangen wil het niet echt goed. Ik wilde het toch redelijk compact houden, niet teveel uit de case. (Het reservoir past er trouwens wel prachtig in, eff 2 gaatjes geboord en hij kon mooi tussen het moederboard en de ophang voor schijven).

Anyway, daarna dacht ik aan mijn vorige idee: "3. Voorin zijn 11 bays. En onderin zit een laatje, meteen daarboven zit een speciale bay voor 3 harde schijven, en tussen die bay en de voorkant zit een 120 mm fan, ik had gedacht dat misschien de radiator daar zou kunnen..." Maar dat zou lastig worden, want de ruimte is niet echt overvloedig... Heb dat dus ook neit geprobeerd.

Maar ik heb het opgelost ! Ik heb op de randen van de radiator een rand gemaakt van een soort schuim (tegen beschadiging) en hem toen plat op de vloer van de kast gelegd, en met een paar touwtjes (die met metaal erin, ben de naam eff kwijt erg he) vastgemaakt. Hij zit muurvast. En zo ben je ook meteen van het probleem af dat er luchtbelletjes misschien in vast blijven zitten.

Ik wacht nou nog op een paar extra slangen en watertoevoeging en dan zet ik em waarschijnlijk maandag in elkaar. Als ik foto's heb zal ik die wel posten hier.

EDIT: heb by-the-way ook geprobeerd de USB hub op de bovenkant weg te halen, maar dan moet je zoveel modden dat het niet mooi meer is. Mijn advies is dan ook om daar af te blijven...

Last edited by CritiX; 9 June 2005 at 10:42.
Old 13 June 2005, 23:51   #10
N1no
Member

N1no's Avatar

Talking Re: Thermaltake Armor

Ik ga deze kast na mn vakantie kopen (1 juli t/m 18 augustus)

Hoop dat i dan wat goedkoper is... zal wel een paar mooie fototjes maken van dat project. Ben in princiepe van plan mijn radiator in de voorkant te stoppen maar als dat niet lukt zal ik wel een andre creative oplossing vinden
Old 17 June 2005, 11:02   #11
CritiX
Rubberduckie

CritiX's Avatar

Ik heb de Radiator in de voorkant geprobeerd te stoppen, maar ik zou dat niet doen hoor.. denk dat dat lastig gaat worden. Je kan beter de Radiator op de grond zetten van de kast, plat, en dan 2 fans erop. Heb ik nu ook gedaan, hijs btw af, zal zo snel mogelijk foto's erop zetten

EDIT: De kast is echt GAAF gewoon hoor! Vooral kopen.
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules