![]() |
|
|||||||
| Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt. Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Rubberduckie
|
hi alll,
Kheb ff een vraagje Kheb een zwarte dell kast 8250...nu was myn vraag, ken ik daar van al die lichies ensow in doen of moet ik een nieuwe systeemkast kopen en weten jullie ook waar ik die dan kan halen, dan wil ik graag dat de zijkant(en) open zijn, dus met glas of plastic er voor... Greetz... Sas Last edited by Marcel; 18 December 2004 at 16:03. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior
|
Quote:
verders 1 heb je een digicam? 2 wat is je budget? 3 smaak? 4 leeftijd?
Signature: Specs of my workstation and servers: Blowhole -=[Unknown][Freak]=- =]Nukeduud[= KAMIKAZE-FREAK Last edited by KAMIKAZE-FREAK; 18 December 2004 at 16:07. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
Ga eerst maar 's op GoT kijken, daar leer je in 1 uur meer dan wij je 1 week kunnen uitleggen..(over casemodding in ieder geval).
En s.v.p. voortaan een leesbare kleur gebruiken. (Dank Marcel)
![]() Last edited by 448191; 18 December 2004 at 16:13. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rubberduckie
|
Srry srry!!!!!
kben er nog niet helemaal bekend in ofsow maar wat is digicam...? Budget: Kwee niet voor hoeveel je zo'n ventilatortje er in heb ofsw en paar snoertjes, Voor de rest: kben 17 Smaak: maakt niet uit, als er maar Licht in sit
|
|
|
#5 |
|
Member
|
een doorzichtige zijkant zeg je..... ???? manmanman
Men neme ter hande enen dremel en enen potlood. Men tekent (aan de binnenkant aub) hoe hij/zij zijn venstertje gevormd wil hebben. Men zet zijn johny-bril (lees: veiligheidsbril allez ge moe da ni he ma komt ni klage derna) op zijn hoofd, men dremele het venstertje er uit en men plakt er wat plexiglas tegen (plakken, vijzen, me magneetjes bevestigen wat je leuk vind, als het maar blijft hange) Men kan het nog afwerken met een rubbertje ofzoiets er rond als men dat echt wil maar dat is persoonlijke smaak he . Volgende keer eerst ff googlen dan wist je dit ook al ! ! enne....... digicam = digitale camera (zeg nou niet dat die zo moeilijk was he)
|
|
|
|
#6 |
|
Rubberduckie
|
Ik koop wel een kant en klare kast
heb ik geen gezeur met zagen en plakke
|
|
|
#7 |
|
Member
|
Ten 1ste moet je niet bij dell kopen. Ten tweede kan je mischien ook normaal nederlands schrijven? Ten derde zoek eerst eens wat op. En zo kan ik wel eeuwen doorgaan.
Het hangt er helemaal vanaf tot hoever je je case wil modden. Je kan beginnen met een window kit te kopen voor een casewindow. Daarna LEd-fans o.i.d. Dan lichtgevende kabels of UV-reactive. Dan een CCFL erin. DAn Cable SLeeven enz. EDIT: Sorry, te snel getypt.
Last edited by brada; 20 December 2004 at 18:35. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rubberduckie
|
Vriendelijkheid kost nix
|
|
|
#9 | |
|
Senior
|
Quote:
ten 1e: DELL! ipv del ten 2e: kan je ipv kanje ten 3e: schrijven ipv schrijvven ten 4e: eens ipv es ten 5e: sidepanel ipv sidewindow (want de window zit nog niet in de sidepanel) maar ja als je dus niet echt houdt van persoonlijk mod werk en zo min mogelijk poespas dan zou ik gaan voor genoemde kasten die genoemd worden in DIT topic verder wou ik graag nog even kwijt dat DELL niet zo'n slecht merk is hoor ik werk er al 4 maand mee en ik heb alleen nog maar pluspunten kunnen ontdekken tsja het is een nadeeltje dat je eerst moet betalen voor je pc voordat je em krijgt maar dell ontwerpt zijn pc's wel goed
|
|
|
|
#10 |
|
Adje
|
Niks mis met DELL, loopt als een trein en nooit gezeik mee. Sterker nog, die dingen kunnen zichzelf repararen..
![]() Waar wel wat mis mee is: de jeugd van tegenwoordig.
|
|
|
#11 |
|
Rubberduckie
|
Ok ik zal wel proberen normaal Nederlands te praten...
Maar ik heb het Internet helemaal afgezocht, dus toen kwam ik op dit forum terecht... Is dit forum niet geschikt voor vragen die je zelf niet snapt? Of dat je niet weet hoe iets gaat?
|
|
|
#12 |
|
Member
|
Hmm is dat niet die kast met die cirkel erin aan de linker kant?
Het lijkt me best een geinig gezicht als je ipv die cirkel een een raampje maakt. Die lampjes erin is niet zo'n kunst, maja, je ziet er weinig van zonder gat in de kast. Tenzij je gewoon kerstboomlampjes om je kast heenbind
|
|
|
|
|
|
#13 | |||
|
Adje
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
|
|
|
#14 |
|
Senior
|
![]() volgens mij kan je heel leuk die circel versnijden zodat je een ronde window overhoud met de letters dell erop geplakt en met de klep voorop kan je leuk een laserled achter plakken en wat je verder binnenin doet is jou keuz maar meschien leuk wat uv mesh en wat uv leds/ccfl's in combinatie met de kleur van jou smaak paars bijvoorbeeld (is weer es wat leuker dan de groene, blauwe en rode kasten)
|
|
|
#15 | |
|
Rubberduckie
|
Quote:
Uhm....het 1e ging ik naar alternate.nl, daar zocht ik zo' n ventilatortje. En toen naar google waar ik naar zocht was Sharkoon En toen deed ik volgus mij (Systeemkast+sharkoon) En toen even zoeken en toen ik kwam hier te recht, maar als dit niet het forum is waar ik m'n vragen kwijt kan, gaat ik wel even verder zoeken... Maar bedankt voor de tips..!!!!!!!(Y)(Y)(Y)(Y)
|
|
|
|
#16 |
|
Adje
|
Wat is je doel? Ben je hier voor waterkoelen of casemodden?
|
|
|
#17 |
|
Member
|
Lijkt mij casemodden als ik het zo lees.
Dan zit je dus verkeerd sasje
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
Even offtopic:
Mischien hebben jullie nooit problemen gehad met dell maar ik en een paar mensen die ik ken wel. Voornamelijk garantieproblemen; die van mij deed het dus ineens niet meer (nooit de reden ervoor gevonden) en ik had er niks mee gedaan nog geeneens opengeschroefd, stuur ik hem terug naar dell en komen ze met een lulverhaal dat ik hem op een fo andere manier heb gemold en dat de garantie niet meer geldig is. Volgens mij was het dus een productiefout maar ik heb uiteindelijk weer een kapotte PC teruggekregen. Dus: Dell sucks like hell EDIT: EN dan ook nog die reclame's "met gratis dubbel geheugen (van 64 naar 128 MB)" en "met intel pentium 4 proccesor (celeron dus, maar dat durfen ze er niet bij te zeggen)"
|
|
|
|
#19 | |
|
Rubberduckie
|
Quote:
Maar ik zal jullie er niet verder meer mee lastig vallen
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior
|
Quote:
nix beats Packard bell kwa garantie afhandeling 40 min wachten aan de telefoon en dan te horen krijgen dat je garantie dus verlopen is na 10 sec iemand aan de lijn te hebben
|
|
|
|
#21 | |
|
Crew Member
|
Quote:
![]() en Casemodding is slechts een kleine sub tak daarvan. En zoiezo zullen mensen op bijvoorbeeld Casejunkies je beter kunnen helpen.
|
|
|
|
#22 |
|
Rubberduckie
|
nou, speciaal hiervoor me even geregistreed.
ten eerste, dell gebruikt leuke connecties en zo voor haar moederborden, voedingen en kasten. dus als je 1 van die 3 wilt upgraden of en dus vervangen moet je ze alle drie nieuw kopen. Verder is waterkoeling (niet echt) nodig. gewoon even een 92mm papst fan in je case zetten (wel iets verzinnen voor om je fan langzamer te kunnen laten draaien) en de aansluiting ff modden zodat je hem aansluit op de cpufan aansluiting op je moederbord. want anders moet je telkens bij het opstarten op f1 drukken opdat hij anders geen fan vind. en o ja.. haal gelijk dat groene ding weg wat lucht van je proc weghaalt en draai je fan om zodat hij naar binnen blaast. zo houdt hij je proc en hd's koeler, en maak je geen zorgen die proc's worden toch niet warm dus hij koelt nog genoeg. volgende stap, zet er een artic silencer op want die vga koeler is bij mijn geforce3 ti500 kapot gegaan na 3 jaar. en daarnaast dat ding maakte wat lichte herrie en die atic collers zijn veel stiller en koelen nog veel beter ook. heb je dat gedaan dan doe je ffkes nog je binnenkant van je kast met geluids isolatie behangen en tada voor ongeveer 50 euro heb je je pc stil. het enige wat nog duidelijk geluid maakt is de voeding. maar zie bovenstaand verhaal. als ik dat wil veranderen dan..... en o ja als laast... waarom dell? nou 2000 gulden korting voor pcprive en hij houdt het ook nog goed uit ook (al word het wel tijd voor vervanging.... ![]() edit: en modden waarom? mooie kast raampje is wat moeilijk te maken omdat je kast 2 lagen heeft (metaal en daarna plastic) en voor de verder rest valt er weinig te modden.... |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
Wat een saaie threat is dit man...
"casemodden... je kan het of je kan het niet", zou ik maar zeggen. Als je al hulp nodig hebt om een window in te bouwen zou ik er uberhaupt maar niet aan beginnen. kan hier niet gewoon een slotje op
|
|
|
#24 | |
|
Senior
|
Quote:
hij zakt vanzelf wel als je er niet in post!
|
|
|
|
#25 |
|
Rubberduckie
|
mwa, ik moet toegeven ik heb niet ALLE posts in deze topic gelezen... zo bijster interessant vind ik het ook weer niet.... alleen wat ik wil zeggen (ik werk voor dell)
houdt er rekening mee dat Dell's productenvaak enigzins aangepast zijn, ik weet niet hoe leuk deze moederborden het vinden als ze in een andere kast gezet worden, ik denk dan met name ook aan de frontpanel met powerbutten die wel heel erg dell/case specifiek is... ik zou dus zeker creatief aan de gang gaan met een decoupeerzaag ofzo (neem trouwens liever een dremel). That said, good luck! en laat ons een paar fotoowtjes zien van het resultaat? EDIT: point being over het niet alles gelezen hebbende, als het al gezegd is, mijn welgemeende excuses voor een onzin-reply *maar het is wel waar* |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|