![]() |
|
|||||||
| Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt. Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Member
|
Ik ga deze kerstvakantie eens beginnen aan mijn casemod en stap 1 is natuurlijk: een raampje.
Maar ik wil geen windowkit gebruiken. Ik had gedacht ik maak een gat in men zijpaneel, daarachter plak ik dan plexiglas en dan de rand van de window afwerken met het een of het ander. (ik zal nog wel zien met wat) Maar nu de vraag: Kan ik gewoon in plexiglas snijden (decoupeerzaag, dremel ofzo) zonder dat er barsten in komen? Of heb je daar iets anders voor nodig?
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior
|
Quote:
figuurzaag decoupeerzaag (niet te snel anders smelt alles of breek je het) dremel kan of net zoals glas: een lijn erin snijden en dan breken (wel iets van 5 keer door de zelfde groef gaan met een sterk scherp stanly mes) 1 ding is heel belangrijk ONDERSTEUNING!! als je em zaagt zaag dan zo dat het gedeelte wat gaat vallen ook ondersteund is dus dat je zeg maar van de 60 cm plexi 20 cm wil afzagen leg dan die 60 ergens op maar dan dat er een leegte waar je wil zagen zodat wanneer je klaar bent niets op de grond valt doe je dit niet dan gaat hij vlappen wanneer je em zaagt en dan breekt hij heel snel
Signature: Specs of my workstation and servers: Blowhole -=[Unknown][Freak]=- =]Nukeduud[= KAMIKAZE-FREAK Last edited by KAMIKAZE-FREAK; 29 December 2004 at 17:45. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
tot nu toe vond ik snijden en dan breken het makkelijkst, en het minst kans op barsten. Ik doe het zelf ietsje anders, ik snij wel met een stanley-mes een aantal keer in het plexiglas om een geultje te maken. Maar daarna doe ik het ding in een draaibank, met het te gebruiken deel onder, dus het af te breken deel boven. En dan gewoon het bovenste deel even ombuigen, dan breekt keurig af op je lijntje.
Maja... dat werkt natuurlijk alleen als je een rechte lijn nodig hebt, een cirkel heb je wel een hele rare draaibank voor nodig
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
nee ik heb een rechte lijn nodig, ik snij hem gewoon ietsje kleiner dan men sidepanel en dan langs de binnenkant met schroeven ofzo monteren.
En als ik dan iets over het randje doe (rubber had ik in gedachte maar als ik iets originelers vind doe ik dat wel) dan merk je daar toch nix van. Ik was gewoon bang dat er barsten in zouden komen.
|
|
|
|
#5 | |
|
Member
|
Quote:
@ childtobe Ikzelf zaag plexi gewoon met een decoupeerzaag ( met een ijzerzaagje erin ). Wel altijd het paneel ( liefst volledig ) afplakken met papierplakband zodat er geen krassen inkomen.Eens een kras altijd een kras , je kan deze er niet meer terug uitschuren !
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
owkeej thx dudes... dan ga ik eens langslopen bij men favoriete doe-het-zelvers-zaak voor een stukje plexi
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
Kijk maar uit want het spul is best prijzig.
Ik heb zelf in mijn side panel van de tower een gat gezaagd en mijn plexiglas panel groter gehouden. Het plexiglas heb ik helemaal in de omtrek gaatjes geboord en met M4 A2 boutjes gemonteerd(RVS) Ik vond die raam rubbers veel te breed en dat overheerst het geheel. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
Prijzig???
en ik ben nu al bijna blut dat het maar rap nieuwjaar is nog beetje geld scoren dan
|
|
|
|
#9 |
|
Senior
|
Hangt er vanaf wat je neemt
acrylaat plexi van 2 mm dik koste mij 30 euro voor een 2 bij anderhalf meter plaat ofzo en iets van 110 als je lexaan moest hebben
|
|
|
#10 |
|
Member
|
een acrylaatje zal wel goed genoeg zijn hoor
zolang je er maar mooi door kan zien ben ik tevreden
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
Misschien stomme vraag, maar wat is het verschil tussen die twee soorten, en is die 2de zijn meerprijs wel waard?
|
|
|
#12 | |
|
Senior
|
Quote:
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
...heb je wel nodig op LAN-Party's
|
|
|
#14 | |
|
Senior
|
Quote:
|
|
|
|
#15 |
|
Rubberduckie
|
Ik ben gewoon naar de bouwmarkt gegaan en gevraagd of ze nog een afval stuk hadden... kreeg een stuk van anderhalve meter bij 40 cm en 2 mm dik voor 10 euro
Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Senior
|
Quote:
|
|
|
|
#17 | |
|
Member
|
Quote:
100 cm x 50 cm en 2 mm dik en kosten 10.59.. Dit is gewoon bij de Karwei en stond gewoon met vele andere in 't rek. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
Misschien wat laat: ik die plaat gewoon achter de hoek in de hubo (doe-het-zelvers zaak in belgie) gaan halen, 7euriepleuries voor een plaat van 2m op 2m. Ondertussen erin gestoken, maar de respons heeft zolang geduurd omdat me maat erin geslaagd was om mijn voeding (die gewoon los op een tafel lag) in twee te zagen....
|
|
|
|
#19 | |
|
Member
|
Quote:
|
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
Ja dat vraag ik mezelf ook af.... ik was even wat eten (lees: berg chips) gaan halen, ik kom trug staat die daar met een grijns en twee halve voedingen.... Ik van: weh cool, van waar hebde die voeding?
hij: Ooh die lag hier op tafel Ik: GODVERDOMME DAS DIE VAN MIJN PC maarja uiteindelijk kan ik er nog wel mee lache.... hij heeft nieuwe betaald dus ![]() Maar even iets anders: Hebben jullie toevallig ideetjes voor over de rand van dat plexi te doen? (geen rubber of lichtjes dat is zo afgezaagd , ik wil iets originelers)
Last edited by childtobe; 31 January 2005 at 14:58. |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Senior
|
Quote:
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
Bladgoud??
|
|
|
#23 |
|
Member
|
Pimpish chroom/zilver/platina met je familiewapen met puur goud erin gegraveerd?
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
mja, verzinken mss wel, en dan nu een domme vraag: Hoe doe je dat
|
|
|