![]() |
|
|||||||
| Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt. Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Member
|
Is er iemand die ervaring heeft met het maken van een voorkant voor een case? Ik was namelijk zoiets van plan. Het enigste waar ik nog geen goed idee voor heb is voor de zijkanten van zo'n frontpaneel, aangezien het ongeveer 3 cm naar voren moet zitten. Ik was van plan om RVS of ALU te gebruiken, heel misschien koper als ik toevallig goedkoop aan zo'n grote plaat kan komen
En wat voor gereedschap zou je ervoor kunnen gebruiken? Ik heb een elektrische figuurzaag, die regelbaar (+/- RPM) is, maar is dat wel een beetje betrouwbaar voor dat spul?Ik hoop op antwoorden op me vragen en suggesties Misschien ook iemand die zo'n plaat koper heeft (bij voorkeur 5mm ziet er lekker robuust uit) Ook wil ik er dan een aantal koperen blokjes aan monteren waar dan water doorheen stroomt, zodat het als een soort radiator nog werkt
|
|
|
|
#2 |
|
Senior
|
dus je wilt een voor kand van een case maken van top tot teen?
neem ik aan? of wat snap het nier helemaal
|
|
|
#3 | |
|
Member
|
Quote:
lijkt me wel vet zo'n voorkant van koper (als dat een beetje goedkoop is)... Later ga ik de zijkanten nog doen![]() Het is de bedoeling dat het makkelijk te demonteren is en netjes eruit ziet... En mooi gepolijst CD speler komt onderaan, daar wil ik een mooi klepje voor maken die bij het koper (of die andere metaalzooi) past en dan wil ik van die zogenaamde vandalisme bestendigde knoppen Daarboven komt dan een radiatortje
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior
|
Quote:
en dan gewoon de kleur kopper spuiten mess? Ps ik zou je voorkand van dat koper niet zeg maar als radi gebruiken. 1. je ken er geen fan op zetten. 2. het gaat gewoon warmte afgeven komt in je case terecht word alles nog warmer. tja beetje vaag
|
|
|
|
#5 | |
|
Member
|
Quote:
Koper![]() Zo zwaar wordt 't niet, maar 3,3 KGIk heb iets ruimer gerekend, dat was makkelijker... Het gewicht van 10x10x5mm is 4,4 gram Opp. voorkant: 50x25cm = 1250cm² 1250cm² = 4840 gram Opp. van het gat voor de radiator: 24x12cm = 288cm² 288cm² = 1267.2 gram Opp. van het gat voor cd speler: 15x4cm = 60cm² 60cm² = 264 gram 4840 - 1267.2 - 264 = 3308,8 gram
|
|
|
|
|
#6 |
|
Rubberduckie
|
hmmmmm....
ik persoonlijk zou het niet doen, heel veel werk om het goed/mooi passend te krijgen. En ik denk dat het resultaat je nog wel een tegen zou kunnen vallen
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
Quote:
Goed resultaat hoop ik wel te krijgen Helemaal mooi polijsten
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior
|
Quote:
als je beethe hadig ben.moet het luken.
|
|
|
|
#9 |
|
Adje
|
Koper = duur.
Koperen plaat van 50cm lang = heel duur Na het weekend kan ik denk wel een bedrag noemen voor die afmetingen.
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
Quote:
Ik kan misschien nog vragen bij lokaal metaalbedrijf hoeveel dat kost... Kan daar ook koperen balken van 50x10x13000mm kopen
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
Mijn vorige pc had ik een houten voorkant gegeven, met een aluminium omlijsting. Het was niet bedoeld als artistiek ding ofzo, toen was het voor mij het enige geschikte beschikbare materiaal, maar het was best mooi geworden...
Het vervangen van het front was ook noodzaak, omdat mijn kast (bigtower) vertikaal geplaatste 5 1/4 inch bays had. Dat maakt vast niet uit bij floppy stations, maar voor cd-roms vond ik het niet echt handig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Adje
|
Als je geld wilt uitgeven, dan kan je een koperplaat (www.metaalwinkel.nl, www.metaalmarkt.nl, wellicht de oude miko (zat vroeger onder het groothandelsgebouw in Rotterdam, iemand een idee hoe het nu heet en waar het zit?) nemen, en die laten waterstraalsnijden of lasersnijden (denk dat waterstraalsnijden het makkelijkst is)
Koper kan je daarna goed oppolijsten, en een laklaag geven, tegen de aanslag (een vette vinger etst zich er al in...) Ook mogelijk is een staalplaat te verkoperen, dit doen ze bij verchromers. Ook dan moet de staalplaat eerst helemaal gepolijst worden, om een mooi resultaat te krijgen. En zelfs plastic is te verchromen, wellicht ook te verkoperen. www.vacumetal.com (of .nl) Succes ermee...
|
|
|
#13 |
|
Member
|
Lijkt me een hele uitdaging, maar hout lijk me de enige reele oplossing... als je een mooi stukje kersen hout op de kop kunt tikken en dat dan mooi aflakt heb je wel een heel chique kast
![]() *Zou eerst maar de vorm in een goedkoop stuk vuren zetten, en dan kijken of het bevalt.
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
Quote:
... Vervoer is bij mij een probleem, ga niet in de trein/bus met zo'n grote plaat door heel Nederland Ik zal nog wel een keer aan me broer vragen die in de metaalsector werkt, maar voordat hij dan daadwerkelijk erom vraagt om zo'n plaat te bestellen ben ik inmiddels ookal een halfjaar verder En verchromen/verkoperen zal denk ik wel duur zijn voor maar een klein plaatje...Hoe zit 't met zo'n laklaag? Hoe werkt dat? ![]() In iedergeval bedankt voor de info
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
Quote:
Eerst dacht ik zelf aan de vage combinatie van hout + carbon, heb ik maar nie gedaan, want carbon is duur en heb geen goed gereedschap Als koper of een ander vergelijkbaar metaal te duur is ga ik zeker hout nemen
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
Misschien kan je iets met glassfiber maken? maar dan heb je toch eerst een mal van het een of ander nodig
|
|
|
#17 | |
|
Member
|
Quote:
|
|
|
|