Het Waterkoeling Forum  

Go Back   Het Waterkoeling Forum > /Anders.. > Casemodding

Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt.
Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11 January 2006, 09:17   #1
Nose
Member

Nose's Avatar

Send a message via MSN to Nose
Default [Verklooid] gat voor waterkoeling [Bovenkant]

Beste mede waterkoelers,

Ik ben al een tijdje bezig met het leze van dit forum en mijn handen beginnen toch wel te jeuken. Helaas heb ik wat mods maken toch nog wel twee linker handen aangezien ik dit niet echt vaak doen.

Maar een tijdje geleden kon ik het dan toch niet laten om een eigen waterkoeling in mijn pc te bouwen. Helaas is het met het zagen/breken van het gat voor de radiator aan de bovenkant helemaal mis gegaan.

De radiator (black ice III extreme) paste niet onder de binnenkant dus heb ik hem bovenop geplaatst met er dan onder de 3 neon ledfans er onder.

Nou is het probleem dat het gat dusdanig slecht is gezaagd dat de radiator niet netjes aansluit op de kast. Ik heb de radiator als het waren bovenon de schroeven moeten 'leggen/hangen' anders paste het niet. Dit ziet er uiterraard verrekte lelijk uit. Hoe meer ik op dit forum kijk hoe meer ik dit wil gaan veranderen. Maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten en kunnen doen om dat netjes op te lossen.

Dus mijn vraag is hoe ik het beste kan zorgen dat mijn radiator netjes op de kast past of eventueel er iets tussen bouwen zodat het wel netjes wordt.

Specs:

Case: Levicom X-alien big tower
waterkoeling: - Black ice Extreme III
- 6mm (binnenmaat) slangen
- ruimte onder bovenkant; 30mm

P.s: vanavond zal ik wat foto's van de situatie er bij plaatsen.

The KING NOSE of cooling
Nose is offline   Reply With Quote
Old 11 January 2006, 11:10   #2
Triple_J
Member

Triple_J's Avatar

Send a message via MSN to Triple_J
Default Re: [Verklooid] gat voor waterkoeling [Bovenkant]

Ik heb hetzelfde probleem ong... me rad komt tegen de voeding aan dan
Echt klote is dat... ik hoop ook op een oplossing voor zoiets

Mijn avatar komt uit de tijd dat een Athlon 2400+ nog redelijk up-to-date was...
Triple_J is offline   Reply With Quote
Old 11 January 2006, 11:17   #3
Nose
Member

Nose's Avatar

Quote:
Originally Posted by Triple_J
Ik heb hetzelfde probleem ong... me rad komt tegen de voeding aan dan
Echt klote is dat... ik hoop ook op een oplossing voor zoiets
mijn koeling zou ook boven op mijn voeding zijn gekomen (als het zelfs al past) Daarom heb ik gekozen om de radiator boven op de kast te bouwen. ziet er voor de n00b gamers @ lanparty's ook nog wel indrukwekkend uit en je krijgt zo lekker veel bekijks (A)

maar met het uitzagen is het totaal mis gegaan. gaten kloppen niet op de mm waardoor de rad er niet soepeltjes op pas. verder ook nog het gat te lelijk uitgezaagd (schots en scheef) dus ziet er ook niet uit!

Ik zoek dus een oplossing om de radiator mooi boven op de kast te plaatsen maar zo zodat ik mijn zaag gepruts niet meer zie. Helaas heb ik nou niet bepaald de geafanceerste (Nederlands??) machines dus moet ook nog beetje simpel zijn!

iemand tips?

The KING NOSE of cooling
Old 11 January 2006, 12:15   #4
simjoc
Member

simjoc's Avatar

Heb je misschien foto's? Je zou een rooster van aqua computer kunnen gebruiken, waardoor het lelijke gat deels onzichtbaar word. In mijn pc met black ice extreme II in een chieftec kast leunt mijn radiator ook op mijn voeding. Dit was wel wat uitmeten en alles past net.
simjoc is offline   Reply With Quote
Old 11 January 2006, 12:18   #5
Herman
Adje

meest geavanceerde...

je kan 2 dingen doen:

Gat bijwerken met een vijl. Teken eerst het gat af hoe je het hebben wil, en bewerk het dan met de vijl (rustig vijlen, werkstuk goed en trillingsvrij inklemmen, en met lange, rustige halen en relatief veel druk de vijl erover halen.

optie 2
Neem een plaatje aluminium, iets groter dan het huidige gat, en zaag daar een nieuw gat in. Maak dit kleiner dan de bedoeling, en vijl naar de juiste maat (vooraf afgetekend) toe.
Mocht je krassen op het alu hebben gemaakt (natuurlijk niet, je hebt het alu eerst helemaal beplakt met papiertape) dan kan je de hele plaat schuren met waterproof schuurpapier (korrel 400 oid) en dan steeds fijner, op het laatst een stuk staalwol (pannenreiniger bij de supermarkt, zal wel van Sorbo zijn) eroverheen poetsen. Bewonder nu je glimmende stuk alu.
Herman is offline   Reply With Quote
Old 11 January 2006, 14:54   #6
Riyu
Crew Member

Riyu's Avatar

Send a message via ICQ to Riyu Send a message via MSN to Riyu

Ik zat aan het zelfde te denken als Herman. Echter dan iets anders
Pak een leuke plaat plexi, lekker chemisch groen oid en laat die op maat snijden door je plexiglas leverancier.
En leg dat er op, evt ledjes oid erin et voila kermis kast
Old 11 January 2006, 23:33   #7
simjoc
Member

simjoc's Avatar

Quote:
Originally Posted by Riyu
Ik zat aan het zelfde te denken als Herman. Echter dan iets anders
Pak een leuke plaat plexi, lekker chemisch groen oid en laat die op maat snijden door je plexiglas leverancier.
En leg dat er op, evt ledjes oid erin et voila kermis kast
En dat kan nog mooi worden ook !
simjoc is offline   Reply With Quote
Old 12 January 2006, 12:15   #8
Herman
Adje

Wees alleen rustig met het zagen in plexiglas. Het scheurt vrij makkelijk, als het mishandeld wordt. Maar het is wel te doen.

Neem dan wel een niet-transparante versie, anders zie je je gepruts eronder. of spuit de onderkant van het plexi in een eng kleurtje, en grijs of wit erachter.
Herman is offline   Reply With Quote
Old 18 January 2006, 14:33   #9
Riyu
Crew Member

Riyu's Avatar

Nose al vorderingen?
Old 19 January 2006, 08:00   #10
Nose
Member

Nose's Avatar

Zeker vorderingen.

Ik heb besloten helemaal op nieuw te beginnen met een nieuwe kast, nieuwe radiator. Omdat ik toch al een beetje uitgekeken was op deze kast, en hij met zijn 5 80mm fans toch wel een bak met herry maakt.

Vandaar ook al mijn [TK] Topics om toch alles nog een beetje betaalbaar te houden.

Dus ga binnenkort (zodra ik mijn oude spullen zoals de radiator en de voeding) verkocht heb, bestel ik mijn nieuwe onderdelen bij verschillende webshops.

Ik heb gekozen voor een NZXT Lexa case, dit met een Aqua-computers EVO 240 bovenin en eventueel nog een EVO 120 achterin. Verder komen er nog andere fan's in, ga ik de erbij geleverde voeding sleeven. En wil ik er tzt nog een mooi lcd schermpje inbouwen maar dan niet aan de voorkant maar tegen de zijkant van mijn window.

Tegen die tijd show ik mijn spullen wel even

Dus hopelijk helpen jullie mij met alles verkopen de radiator is inmiddels verkocht maar mijn oude kast en de voeding staan nog te koop.

Sla je slag en koop groot in :P

The KING NOSE of cooling
Old 19 January 2006, 10:05   #11
Riyu
Crew Member

Riyu's Avatar

Foto van de betreffende kast?
Old 19 January 2006, 11:00   #12
Nose
Member

Nose's Avatar

Hier wat pics van de kast die ik ga bestellen.

specificaties:

Case zelf:

Je moet er van houden. De kleuren en de vorm maar mij sprak hij wel aan! Dat aluminium look frontje, de glimmende zwarte afwerking, 3x120mm fan en 1x80mm fan, en de screwless instalatie spraken mij wel aan dus vandaar deze case.

Bovendien hou ik wel van apparte niet zo standaard kasten. Hier leuke waterkoeling op/in/aan bouwen en het wordt nog wat ook. Ga deze heel wat beter bouwen dan mijn mislukte levicom. Ben er wel goed achter gekomen dat ik daar veel tijd voor moet nemen. wil niet weer een kast verneuken

The KING NOSE of cooling
Old 19 January 2006, 11:14   #13
Riyu
Crew Member

Riyu's Avatar

Ik hoop dat het geheel een beetje stevig is en niet al te plastic. Verders een mooi case
Old 19 January 2006, 11:17   #14
Nose
Member

Nose's Avatar

het enige wat van plastic is is het deurtje aan de voorkant. De rest is van aluminium of van staal. dus over stevigheid hoef je niet te klagen.

heb in middels zo goed als alle reviews gelezen en weet wel zeker dat dit een goede kast is. Alleen nu nog wachten tot ik alles verkocht heb. Helaas schiet dit niet heel erg op.

Geduldig wachten dus

The KING NOSE of cooling
Old 19 January 2006, 15:03   #15
Shifter
Member

Shifter's Avatar

Ahh de LEXA leuk ding

ik heb zelf de nemsis elite black

Succes der mee

Groeten Shifter
Shifter is offline   Reply With Quote
Old 25 January 2006, 10:19   #16
Nose
Member

Nose's Avatar

Inmiddels heb ik zo goed als alle onderdelen binnen en ga ik maar eens aan het bouwen

De radiator ga ik er (door middel van EVO Houder) bovenop plaatsen, daarop zwarte fan's met oranje lampies en dan zwarte fanguards erop.

Dit geheel in de stijl van de kast. ga mijn nieuwe levicom voeding erin plaatsen (standaard gesleefde voeding). Kabels netjes wegwerken en vervolgens wat fan's verwisselen voor ledfan's.

De waterkoeling is momenteel alleen nog maar de cpu maar ben van plan om mijn nb en sb te gaan koelen. en eventueel ook mijn harde schijfen nog. Achter mijn pc komt een Coolplex 25 te hangen met een blauwe verlichtingsmodule erin.

Met koeling voor mijn vga kaart heb ik slechte eravring. Mijn vorige twee kaarten heb ik gesloopt. De eerste uitgeschoten met het er af halen van de koeler en de 2e keer leek alles goed te gaan maar deed hij het alsnog niet Gelukkig gratis nieuwe gekregen met RMA maar voor het zelfde geld had ik mijn kaarten leuk zelf mogen betalen. Vandaar dat ik hier liever af blijf. Al maken ze veel herry durf het niet nog een keertje aan. Het gaat hierbij om een Sapphire Ati 9800pro.

Verder eventueel geheugen nog koelen (heb koolance 6mm slangen) dus dat sluit mooi aan. Dat is meer voor de sier dan dat het erg nut heeft lijkt mij.

Nog tips wat ik absolut wel/niet moet doen?

overgens is mijn pc (als het goed is helemaal af) te zien op Drome 13 waar ik wel weer van de partij zal zijn hopelijk nog meer mensjes van het forum daar te vinden!

dus kom maar met het kommetaar, tips en andere dingen. Overgens geen commetaar graag op het fijt dat ik Koolance blok heb voor mijn cpu. maar ben ooit gebonnen :$*schaam*:$ met een koolance Exos

The KING NOSE of cooling
Old 25 January 2006, 10:54   #17
Triple_J
Member

Triple_J's Avatar

Send a message via MSN to Triple_J

Op ebay heb ik wel goedkope SB blokjes gezien van koper, zal vanavond wel ff linkje posten als ik 'm weer vind.

En hoe kun je problemen krijgen met gpu blokjes Slechte bevestigings methode ofzo?

Ik ben ook begonnen met een koolance hoor Alleen had ik er een zalman wb2 blok bij

Mijn avatar komt uit de tijd dat een Athlon 2400+ nog redelijk up-to-date was...
Triple_J is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules