Het Waterkoeling Forum  

Go Back   Het Waterkoeling Forum > /Anders.. > Casemodding

Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt.
Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 8 February 2006, 11:53   #1
liQuid
Member

Send a message via MSN to liQuid
Default Waterkoeling + miditower

Dag allemaal, ten eerste wou ik ff hallo zeggen aangezien ik hier net nieuw ben. Ik heb al een tijdje rond zitten neuzen hier en ben overgegaan op waterkoeling in een Antec kast.

Hij liep verder goed alleen had ik geen zin om in mijn kast te gaan zagen dus had ik mijn radiator los op de bovenkant staan, dit is natuurlijk vragen om problemen. Die heb ik vervolgens ook gehad, de radiator viel van mijn kast af, conclusie: hele mobo zijknat.

Aangezien dat vlak voor drome was heb ik maar een nieuwe cpu + mobo gehaald want die hadden het niet overleefd ...

Nu heb ik van iemand een miditower overgenomen (met niets erin en hij ziet er ook niet uit) en die ben ik gaan modden, maar ik keek laatst onder mijn bureau en zag mijn wc liggen...

Dit is de kast:

Er zit ook een frontblowhole in, maar omdat onze digicam een beetje vaag loopt te doen heb ik nog geen plaatjes over hoe hij er nu uitziet, en dat geld ook voor de window die hier onder staat:

Deze is inmiddels al wat beter afgewerkt, maar er komt ook nog een laag polyester plamuur overheen.

Er komt aan de lege kant ook nog een rij boutjes bij, al weet ik nog niet zeker of ik hem op deze manier ga bevestigen.

Nu was ik van plan om het reservoir aan de achterkant te bevestigen, en de pomp gewoon ergens aan de binnen kant, achter het (of is het de?) blowhole. Maar ik heb geen idee waar ik mijn radiator + fans moet laten. Hebben jullie nog een goede oplossing?

En dan had ik ook nog een vraagje over de slangen, ik wil dit keer redelijk buigzame slangen, ik had de vorige keer PUR slangen die mij niet echt bevielen (kan ook aan mij liggen). maar die waren behoorlijk stug. Is PVC misschien een beetje buigzamer, of valt dat ook nog wel tegen? Mijn slangenmaat is 1x8, 10mm buiten diameter en 8mm binnen.

Alvast bedankt.

Last edited by liQuid; 8 February 2006 at 12:10.
liQuid is offline   Reply With Quote
Old 8 February 2006, 15:00   #2
Mice
Rubberduckie

Mice's Avatar

Default Re: Waterkoeling + miditower

Hoe groot is je radi? kun je die niet bovenin plaatsen? Het is in ieder geval het grootste onderdeel en het lijkt me dat je eerst moet bepalen waar je ruimte hebt om hem te plaatsen.

Zelf wilde ik in eerste instantie ook met pur gaan werken omdat het er zo leuk uitziet maar gezien de buigzaamheid heb ik toch de pvc gebruikt wat idd veel buigzamer is en mocht je van plan zijn het water een kleurtje te geven ziet het er toch nog leuk uit.
Mice is offline   Reply With Quote
Old 8 February 2006, 15:28   #3
liQuid
Member

Ik heb een dual 120mm radiator, Alphacool nexXxos xtreme II met zo'n verchroomde rand. Bovenin wil niet goed, omdat ik dan met de voeding en cd/dvd spelers zit. Ik heb ook al gedacht aan de rechter zijkant, aan de kant van het moederbord, maar daar kan hij geen frisse lucht aanzuigen.

Ik heb op casejunkies een mod gezien die dit erg mooi heeft opgelost:
(als je erop klikt ga je naar die site toe)

En dan wou ik dan de zijkanten van het 'bouwsel' voor een deel open maken en mesh-X achter doen zodat hij van daar frisse lucht aan kan zuigen. Maar laat het nu net een probleem zijn dat ik een beetje last heb van 2 linkerhanden. Dus ik weet nog niet zeker of ik het op die manier ga oplossen, omdat ik een vrij ronde kast heb kan het ook nog zo uitkomen dat het er niet eens mooi uitziet.

Bij Freezing-Hardware hadden ze mij die PUR slang aangeraden, maar dan ga ik denk ik dit keer voor de PVC slang. Ik heb ook thuis al een flesje met blauw uv reactive 'water' erin. Ik moet alleen nog ff uitzoeken of je daar ook nog een antialg goedje bij moet doen.
Old 9 February 2006, 15:24   #4
liQuid
Member

Ik ben vandaag ff langs de bouwzaak geweest hier in de buurt, en heb ff geshopt. 3 spuitbussen, plaat alu van 1000x500x1mm en hoek profieltjes. Ben net begonnen met het maken ervan en heb volgens mij de bovenkant al af. Nu nog 2 zijkanten en een achterkant.

En aangezien ik de aan/uit en reset knop aan de voorkant heb weggeplamuurt kan ik in die zijkant ook mooi de switches maken. en mssn ook wel een fancontroller. Jah ik zie het wel weer, ik heb ideeen genoeg. Nu nog uitvoeren
Old 9 February 2006, 19:03   #5
Mice
Rubberduckie

Mice's Avatar

suc6 je bent nog wel even bezig denk ik
Mice is offline   Reply With Quote
Old 9 February 2006, 19:59   #6
liQuid
Member

Dat valt denk ik nog wel mee. Ik heb nu alle platen al klaar. Ik moet alleen de hoekprofielen nog op maat zagen en gaten in boren. En van 2 zijkanten moet ik de hoeken nog afhalen. Daarna ga ik een gat maken vaar de radiator in komt te zitten. En daarna moet ik natuurlijk nog alle knopjes e.d. in de schuine kant maken.

Maar kan ik de radiator nu beter op pootjes zetten, of aan de bovenkant hangen. Of moet ik beide doen, op pootjes en aan de bovenkant van dat kistje? Want dat alluminium wat ik heb is nogal buigzaam en ben bang dat het helemaal gaat doorzakken als het eenmaal hangs.

Ik zal binnenkort wel een paar foto's maken.
Old 9 February 2006, 20:44   #7
KAMIKAZE-FREAK
Senior

KAMIKAZE-FREAK's Avatar

Send a message via MSN to KAMIKAZE-FREAK Send a message via Skype™ to KAMIKAZE-FREAK

past dit niet beter bij casemodding?

lijkt tot nu toe wel goed
-=[Unknown][Freak]=-
=]Nukeduud[=
KAMIKAZE-FREAK
KAMIKAZE-FREAK is offline   Reply With Quote
Old 10 February 2006, 17:03   #8
Marcel
Adje

Marcel's Avatar

Send a message via ICQ to Marcel Send a message via MSN to Marcel
Arrow Re: Waterkoeling + miditower

Net iets te weinig water.. WK -> CM
Project SledgeHammer (Dual AMD Opteron)
Project Northwood Refit (Northwood verbouwd)
Project Atlantis (Waterkoeling = Huis verwarming.. )
Marcel is offline   Reply With Quote
Old 10 February 2006, 17:30   #9
liQuid
Member

Ik zat zelf ook al te denken :P volgens mij kan deze beter naar CM. Thnx Marcel.

Ik heb nu bijna alle hoekprofielen op maat gezaagd. En ik zal asap foto's plaatsen welke waterkoeling ik heb (ik heb alle onderdelen al thuis liggen), het enige wat ik nog moet komen is: een klem voor de cpu koeler, slangen, hoekfittingen (is dit erg voor de flow), klem voor het reservoir (de oude zijn kapot), fanguard voor op de rad fans, en gedestilleerd/demi water (welke vd 2 was het ook alweer?).

En is het ook aangeraden om beschermrubbers - 2 stuks of kan ik de slang gewoon door de kast zonder deze rubbers in/uit laten gaan?
Old 24 March 2006, 15:34   #10
liQuid
Member

Ik ben een beetje op die kast uitgekeken, en ga die nu gebruiken voor mijn server. Ik doe er nog een paar laatste finishing toutches aan en dan vind ik het wel best.

Ik ga nu mijn watercooling in mijn antec zetten, maar ben nu op zoek naar een bouwtekening van mijn radiator (alphacool nexxxos II extreme) maar kan deze niet vinden. Ik heb namelijk templates van de casejunkies site gehaald maar de gaatjes zaten bij het meten wel recht maar na het boren vielen ze iets scheef uit...
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules