![]() |
|
|||||||
| Casemodding Voedt jij je Systeem met een dynamo aangedreven door de bejaarde Cavia van je zusje, en heb je dat allemaal in je Case gepropt. Dan mag je ons hier vertellen hoe je dat hebt gedaan!! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Member
|
Nu dan eindelijk alles naar mijn zin werkt word het tijd om de case weer eens helemaal te sluiten met de zijkanten. Ik gebruik nogal een dikke voeding en het nadeel daarvan is dat er nogal een bos draden uitkomt. Afknippen vind ik echt zonde, heeft iemand een idee of leuke tip om dit netjes te verbergen cq weg te knopen? Ik heb een bigtower maar nu met waterkoeling erin word het toch een beetje schikken met de ruimte. Mijn dank is weer groot.
|
|
|
#2 |
|
Member
|
wat dacht je van de kabels bij elkaar binden met tyraps?? (of hoe je het ook schrijft
) Ik heb dit met mijn oude bigtower gedaan om het geheel wat netter eruit laten zien. Ik kon toen al die draden achter mijn voeding kwijt (dus tegen de achterkant aan, of rechterkant vanaf het front gezien. Suc6 ermee!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Adje
|
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar als ik kabels op een plaats wil hebben waar ze waarschijnlijk heel lange tijd zullen blijven, dan verwerk ik ze in bv. noppenschuim.
Leuk voorbeeld in mijn project dat dit weekend geheel wordt afgerond, ook de foto's dus... Je kan ze ook binnen de voeding afknippen en afschermen met een krimpkous, kan je ze evt later nog eens heraansluiten.
|
|
|
#4 |
|
Member
|
Nou afknippen lijkt me wel zonde maar waarom dan krimpkous erom en wegstoppen in de voeding? Gewoon een multistekker in de voeding inbouwen(tis maar een idee ).Ik werk nu veel met Tyraps maar moet deze regelmatig doorknippen als er weer eens iets niet naar mijn zin is.Het is nu net een spagettiezooitje van kabels in de case.En ik wil er nog meer in gaan stouwen
.
|
|
|
#5 |
|
Crew Member
|
Dat hele tie-rip gebeuren werkt idd niet helemaal optimaal. Mijn record met tie-rips is alles 2 weken lang hetzelfde laten zitten, niet echt een suc6 dus. Ikzelf ben nu aan het kijken voor het meshen van mijn kabels. Je ziet steeds meer mensen dit doen.. Maarja dat helpt jou niet echt met je probleem, zoals anderen al zijden probeer het gewoon achter de verschillende componenten in je case te verstoppen.
|
|
|
#6 |
|
Rubberduckie
|
ik heb zomaar ineens een id: als je nou al die kabels in een glazen buis(of een buis van doorzichtig plastic) doet en daar doe je een aantal led's in lijkt mij wel een leuk gezicht
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Crew Member
|
quote: Het is wel interessant en orgineel!! Ik heb nog NOOIT iemand gezien die dat heeft gedaan
|
|
|
#8 |
|
Crew Member
|
Zijn er, nu een week later, al enkele vorderingen of nieuwe ideeën?
|
|
|
#9 |
|
Member
|
De platte kabels voor floppy, harde schijven, dvd en brander zijn vervangen door ronde kabel. Op zicht scheelt dat al een stuk. Dat zijn in het totaal 5 ronde kabels die mooi straak tegen elkaar aan liggen. Daartussendoor lopen dan nog lossekabels tbv geleuidskaart. ziet er wel al een stuk beter uit
(tis wel een wat late reactie mijnerzijds).
|
|
|
#10 |
|
Crew Member
|
beter laat dan nooit
|
|
|
#11 |
|
Rubberduckie
|
ik heb o.a. een zo goed als glazen case gemaakt van mijn full tower ik heb wekenlang met mijn ENORME kabelbergen geworsteld (o.a.12 tempsens.en 16 fans en veel te veel lampen leds neon enz enz)ik heb de draden niet in een glazenbuis gestopt maar voor mijn raam (een van de ramen waar niet echt veel interresants te zien was.. de achterkant van mijn MB..)gestopt en er zoon 3.3M glowwire doorheengepropt, heel strak gezicht, maar waarschijnlijk heb je neit genoeg draden. een mooie en stylisch oplossing is het zoals eerder gezegd werd terugstoppen in je voeding. tywrap eromheen aan de binnekant klaar. bij al mijn cases die ik aflever maak ik het systeem helemaal klaar en tape alle snoeren af die uit de voeding komen , trek alle draden overal weer uit en stop alle draden (juist die in gebruik zijn) zo ver mogelijk terug in de voeding. dan loopt alles strak van de voeding naar de apparaten en is alles precies op maat. maar zo zijn er honderden oplossingen, als je maar nooi van die plastick spiralen om je kabels gaat draaien die zijn zoo lelijk!
jakko
|
|
|
#12 |
|
Member
|
wat dacht je van zo'n metalen buigbare doucheslang
|
|
|
#13 |
|
Member
|
ik heb zelf wat ruimte tussen m'n mobo boardtray en m'n zijpaneel.
daar heb ik een redelijk groot gat in geboord en dus alle kabels( alle) doorgedouwd en vanuit de ruimte ertussen de benodigde kabels heengevoerd waar het nodig was. zal als ik zin heb wel wat foto's zetten. groetsels PR{}X |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rubberduckie
|
Wie weet wat voor materiaal ze gebruiken om de volgende kabels?
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Rubberduckie
|
Quote:
Last edited by polleke15; 9 August 2004 at 14:05. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Adje
|
En zeer waarschijnlijk ook bij de autogarage, die gebruiken het ook nogal eens.
Probeer anders ook eens op "buisnet" te zoeken. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
er is ook wel een filmpje te downloaden op www.3dgameman.com over meschen.
iritante vent maar wel leerzame filmpjes. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
ik heb dezelfde mesh als op de foto, en gewoon van bestaande scsi kabels afgehaald (heb nu 10 x 0,5 meter
)
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
Ik heb men hele zooi voedingkabels gewoon boven men DVD speler gegooid. De hoogste bay leeg laten en je kabels zijn ook weg.
|
|
|
#20 |
|
Rubberduckie
|
warom moet het zo duur en moeilijk
ik zal wel heeeel snel een how-to plaatsen hoe je het goed kan doen met afbinddraad tape en tie wraps... heb ik zelf ook gedaan... word vervolgd
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Adje
|
We zijn benieuwd...
|
|
|
#22 |
|
Member
|
Je kan gewoone cable/tube sleeves gebruiken, bij Ikea heb je 5meter voor 10euro ofzo in verschillende diktes (kabelbinder is de ikea naam)
|
|
|
#23 |
|
Member
|
weet iemand waar je gele sleevs kan krijgen kan ze namelijk nergens vinden?
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Adje
|
Quote:
|
|
|
|
#25 | |
|
Member
|
Quote:
waar blijft die geheel 'vernieuwde' waterkoelingsite?
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|